כיצד ניתן להיעזר בשירותי עורך דין בנושא נהיגה בשכרות

האם נדרש להיעזר בשירותי עורך דין עקב מחלת מקצוע?
27 במאי 2019
הגשת תביעת נזקי גוף על ידי עורך דין
27 במאי 2019

נהיגה בשכרות היא נהיגה במצב שבו כמות האלכוהול בדמו של הנהג גבוהה מערך סף מסוים הקבוע בחוק. משטרת ישראל מבצעת בדיקת שכרות אקראית לנהגים ויש גם עבירה הנקראת "נהיגה בשכרות". גם לחוק יש מה לומר בנושא ובית המשפט פוסק עונשים על נהגים הנוהגים בשכרות. המשיכו לקרוא על-מנת להבין יותר במה מדובר.

אנשים רבים מתפלאים כאשר אומרים להם שנהיגה בשכרות היא עבירה פלילית, ואף על פי כך, נהגים רבים נעצרים לבדיקת אלכוהול אקראית על-ידי משטרת התנועה של ישראל. לרוב מדובר בבדיקות הנעשות בימי חג או בימי שישי, ובסמוך למוקדי בילוי עיקריים, בסמיכות לאולמות אירועים או בימים המועדים לנהיגה בשכרות, כמו ערב השנה האזרחית החדשה או יום העצמאות של המדינה הישראלית.

אין מה לעשות – מדובר בעבירה פלילית חמורה למדי, שכן שליטת הנהג ברכב בעת שהוא שיכור עלולה להביא לאסון. מסיבה זו, מקדישה משטרת ישראל מאמצים ניכרים ללכידת אותם נהגים מסוכנים, המסכנים את חייהם שלהם, כמו גם את חייהם של אחרים הנוהגים איתם ברכב, או חולקים עמם את הכביש בעת הנהיגה.

 

נהיגה בשכרות – אז מי נחשב כנוהג בשכרות?

כאשר נהג נעצר על ידי משטרת התנועה ונדרש לבצע בדיקת אלכוהול, הרי שישנו חשד כלשהו לנהיגה מצידו כשהוא שרוי בגילופין. השוטר ידבר עם הנהג ויבדוק שהוא משיב לעניין לשאלות, יבדוק האם עולה ממנו ריח אלכוהול וידרוש ממנו לבצע תרגילים כמו עמידה על רגל אחת, הליכת עקב לצד אגודל וכו'. במידה שאין הנהג עובר את ה"בחינה" הזו, הוא יעבור בדיקה בעזרת מכשיר "ינשוף".

נהג שבבדיקה נמצא שיכור – נפסל רישיונו מנהלית למשך 30 ימים, וכתב אישום יוגש נגדו בבית המשפט לתעבורה.

 

נהיגה בשכרות – מה העונש?

על פי החוק, העונש הניתן על נהיגה בשכרות הוא שנתיים מינימום של פסילת רישיון וענושים נלווים כדוגמת פסילה על תנאי, קנס ו-10 נקודות שהיינו מעדיפים שלא לקבל.

ראוי להבין כי החוק קובע שמי שהורשע בעברו בעבירת נהיגה בשכרות – יקבל עונש פסילת רישיון נהיגה למשך 4 שנים, לכל הפחות.

עורך דין נהיגה בשכרות יוכל להגיע להסדר טיעון על-פיו אפשר יהיה לשנות את הסעיף בעבירה מנהיגה בשכרות לנהיגה בזמן השפעת משקאות משכרים ואולי אף לסעיפים קלים יותר, מה שיסייע בהקלה משמעותית של העונש.

 

בדיקת ינשוף – חוקית או לא?

בדיקת ינשוף מחשבת אחוזי אלכוהול בדם, אך אינה מתייחסת כהלכה להשפעת האלכוהול על תפקוד הנהג – תפקוד שעשוי להשתנות מאדם לחברו, על-פי רמת הסיבולת האישית שלו לאלכוהול. אין שיטה חוקית למדידה של רמת אלכוהול בדם? ייתכן, אך משטרת ישראל עושה שימוש בשתי שיטות לבדיקה של אחוזי אלכוהול: בדיקת דם ובדיקה של נשיפה. למרות הכל, בית הדין מקבלים כמעט אוטומטית את תוצאת הבדיקות, תוך אישור עבודת המשטרה – כל עוד הוכח שהשוטרים עשו עבודתם נאמנה.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.